Jag känner inte Madde...

...jag känner heller inte hennes mamma - men de 2 har berört mig så innerligt djupt!
Nu gör jag något jag inte riktigt tycker min blogg är till för, men jag kan inte låta bli...
Madde kallade sin cancersjukdom för "den jävla idioten" vilket blev namnet på en
fond som startades upp några dagar efter den ljuvliga, livsbejakande, kämpande,
kärleksfulla Maddes död den 15 september i år
Målet är att nå 100 000 kr till den 16 December och det är så innerligt nära nu - så om ni känner att
Barncancerfonden är en välgörenhet ni skulle kunna tänka er så är detta länken.

Tack för er tid och det är verkligen inte min mening att trassla mig in i era hjärtan på detta vis, men... ja ni fattar!



Enbart vinnare

Sedan
Madde dog den 15 september kl.02.15 efter en lång kamp mot "Den jävla idoten" så har över 1.200 personer skänkt pengar till barncancerfonden. Alla VI som skänkt har nu vunnit en Xbox 360. Detta har vi gjort som tack för vårt engagemang. Bloggen Enbart som startade insamlingen ger denna Xbox 360 vidare till Anne, Maddes mamma. Hon vill ge den till ett sjukhus som behandlar barn med cancer, ett sjukhus där Madde behandlades.


Vinnare, Xbox360, Madde, www.enbart.blogg.se barncancerfonden

Jag är stolt över att varit en av alla som har bidragit och till att vi har skänkt över 90.000 kr. Jag utmanar alla som bidragit att kopiera detta och läga upp på din hemsida. Så från oss alla till er alla, tack!

Peter PC Carlsson

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åååh du! Jag minns att du berättade om Madde, nu har jag också läst om henne. Tårarna rinner...finner knappt några ord. Vilken otrolig kämpe!



Vilket oerhört fint initiativ av dig och alla andra som sprider detta.

2008-11-04 @ 22:09:27
Postat av: Elisabeth

Sandra - Jag vet att jag är galet ute när jag lägger in detta på min blogg, men rätt är inte alltid rätt... och som du säger goding, vilken liten ljuvlig kämpe hon var lilla Madde!...

2008-11-05 @ 17:03:07
URL: http://levaleende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0