Thomas O´Brien heter han!

Thomas O

...denna man som bor här och jag tycker han lyckas enormt bra med att plocka ur det manliga, läderdoftande inom sig (förstod ni vad jag menade med den meningen?) :D
Inte nog med det, han vet hur man hänger upp sina tavlor, etsningar & annat han gillar - på ett extremt tilltalande vis - nu blev jag sådär imponerad igen!!! :D
Som sagt Thomas O`Brien (manligt namn förrresten) - så heter han & arbetar som designer när han inte samlar 1900-tals konst...

House & Garden
Fotograf: Martyn Thompson

Kommentarer
Postat av: Christina

Åh, jag älskar när folk hänger tavlor snyggt och kaosartat! Fast ändå ordnat... på nåt sätt.

2007-11-15 @ 16:51:27
URL: http://www.matroschka.se
Postat av: Hannah

Tack.. *ler*
-& tack för senaste bilderna!
Den i mitten blev min direkta favorit med sina mjölkiga väggar & stolen.. -lädret! (en av favoriterna på 'Top10-Dofter' *ler*)
..& ja! Förstår precis vad Du menar med "manligt läderdoftande"
-ord på inredningskänslan jag försöker skapa med min andra hjärnhalva (???) i kontrast till det feminina.
Kan nästan, nu när Du fick mig att tänka på det, dras mer & mer till 'det maskulina', så som jag tror att Du menar det; det har en annan mjukhet; helt på sitt eget vis..
Märkt att jag måste pausa när jag 'driver runt på nätet'
-& stiga iland på någon ö då & då
(får 'såriga' ögon - precis som i blåsten på riktiga havet *ler*); stundens ö får bli ett skumbad, tända alla ljusen..
Mmm.. göra en krämig omelett med mycket dragon & vitlökscrème fraiche, grönsallad med avocado & rostade pinjenötter -& ett glas vin.
(Sedan kommer jag inte kunna hålla mig borta från julmusten i kylen, det bara vet jag.. *ler* Enda läsken jag dricker på hela året -så jag tar igen allt under november & december.)
Önskar Dig en mysig torsdagskväll -& tack för tumhållningen; mycket uppskattat!
/H

2007-11-15 @ 17:41:51
Postat av: Ann

Väldigt bohemiskt!! Önskar att min man har lite bättre smak. Fast ändå inte, för då kanske han lägger sig i när det gäller inredning ;)

2007-11-16 @ 09:29:48
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/
Postat av: Evasleva

Rummet i mitten är underbart! Men det har nog mycket med tankhöjden och de härliga fönstrena att göra också :)

2007-11-16 @ 12:59:08
URL: http://www.evasleva.blogg.se
Postat av: Hannah

Hej! Nu måste jag ju skriva igen! *ler*
Väntar, uppkrupen i soffan -& med macbooken i knäet,
på att gå bort på middag. Tog mig tid att njuta av Din blogg i sin helhet.
Sitter då här & ler igen; denna gång över alla 'gemensamma punkter' jag stötte på -som små öar (ett positivt 'gå på grund' *ler*).
Blir nyfiken på vad Du jobbar med! Du borde ju sälja personliga 1/1-pieces till min butik! *ler*
Svart, -& vita 'rentavlan' dyker upp varje gång jag går till 'Ditt Bokmärke' & öppnar,
skymtade en urläcker vit kreation (Tavla? Påse? ((älskar vackra papperspåsar förresten! *ler*)) bland september's inlägg
& kudde med läckert biltryck bland juli's..
Tyckte också jättemycket om vad Du gjort med spackel på väggen (bokstäverna)! Läcker idé!
Tänkte på Sara när jag såg det; en tjej som fått göra väggmålning till oss i tidigare butik -& som är en enormt duktig& urgullig!
(se www.amicitia.se)
Har kontakt med en jättetrevlig kille på Graham & Green
sedan tidigare -& kommer förhoppningsvis att plocka in
bone-inlay (stolar & någon spegel),
några av spegelmöblerna (Älskar! har Du lyckats?)
& detaljer därifrån; i butiken till våren.
Nu fick jag inspirationsfjärilar i magen igen -& måste sluta;
kan ju inte fylla hela Dina sidor här! *ler*
Tack igen & Kram Hannah

2007-11-16 @ 19:15:12
Postat av: Elisabeth

Christina - organiserat kaos är helt rätt ord!!!
Ann - visst kan man väl säga bohemian chic kände jag & snodde delar av din beskrivning :D
Evasleva - absolut att fönstren gör massor för rummet, men det är ngt mer oxå, eller hur!?
Hannah - just nu arbetar jag inte med något för jag arbetade i drygt 10 år fööör mycket, föööör fort!
Men absolut att vi ska lämna dörren öppen mellan oss, det kan bli HUR dynamiskt som helst!
Förresten så har jag inte gjort något spegelprojekt då jag ännu inte vet var det ska få bo här hemma... ;)
och du Hannah, TACK för dina mysiga ord!!! *varm* :D

2007-11-16 @ 20:10:37
URL: http://levaleende.blogg.se
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Jag var hos min mamma förra veckan och fick med mig ett tjugotal mindre ramar som morfar gjort. För porträttbilder. Jag är inte mycket för att ha foton framme, men nu har jag ändå tänkt göra en vägg med svartvita foton på familjen. Mormor och morfar, barnen, sambon som barn, mammas och pappas förlovningskort osv. Då vill jag sätta upp det så där fräckt som O´Brien gjort. Får lägga ut det på golvet ohc fotografera först, för att se att det blir bra. Tror jag såg ett tips på hur man ska tänka ang. detta på någon blogg, men hittar det inte, vet Du? Ha en kanonfin helg!

2007-11-16 @ 22:46:01
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Åh Pethra, vilken mysig grej att få hänga upp morfars tavelramar!!! Du, jag googlade på "hänga tavlor" och där fanns en hel del tips, och en av dom var *trumvirvel* - från DIN blogg! :D
http://inredningsbloggen.blogg.se/1174990592_hnga_tavlorskola.html

2007-11-17 @ 15:48:15
URL: http://levaleende.blogg.se
Postat av: Purple

Wow, vad snyggt!!

2007-11-18 @ 17:36:49
URL: http://purplearea.blogspot.com
Postat av: Sandra

Oh vad jag gillar såna hem! Personligt och själafyllt till max!!

2007-11-19 @ 16:38:07
URL: http://creativeactivity.blogg.se
Postat av: Freshly Found

I so enjoy the style of your blog.
Light and attractive.

2007-11-19 @ 18:42:02
URL: http://freshlyfound.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0