Nostalgitripp i min inredningsvärld...

klaessons

Den första offentliga miljö jag inredde byggde på Klaessons stol Adam (de tre bilderna överst) och med på köpet kom ett stort antal anekdoter om de enormt mysiga personligheterna & designerna av den stolen Yrjö Wiherheimo & Simo Heikkilä - hela den upplevelsen ligger mig sanslöst varmt om hjärtat - vilka möten!

Nu har denna fabrik (som förresten flyttat) utvecklat med ytterligare kvalitétspärlor, den till vänster längst ned heter Viper designer Kajsa Nordström & Henning Eklund och balksoffan ovan dessa samt barstolarna lystrar till namnet Mayflower & där heter duon Thomas Bernstrand & Lars Pettersson...

Klaessons säger jag bara - de har vågat testa vingarna & flugit HÖGT!





Kommentarer
Postat av: cleo

De där stolarna skulle jag velat ha som köksstolar, de översta. Just nu har vi billiga "Sjuan-kopior" från Silvan.... Dålig kvalitet. Men de var billiga. Om man hade massvis med pengar...;-) Tack för tipset, jag surfar genast in och tittar på deras produkter! Ha en fin vecka!

2007-04-16 @ 09:15:38
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: cleo

Insåg plötsligt att Du inte fanns med på min länklista, så jag lägger till Dig nu! Oki doki?

2007-04-16 @ 09:18:17
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Men du grejen med de där billigare alternativen är ju att man helt utan dåligt samvete kan göra om dom hur galet & personligt som helst och den slänga dom när man tröttnat - som tex de där Pantonstolarna i kyrkan i Prag, jag skulle Aldrig! "våga" såga i dom - men ett par från Silvan - jamen nemas problemas... :D

De hade utförsäljning på sina grejer rätt ofta när de låg i Närketrakterna, så absolut - Ring!
Du kanske ramlar rakt på ett sånt tillfälle... *slänger ut förhoppningar*...

2007-04-16 @ 17:08:55
URL: http://levaleende.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0